Arhivă pentru 1 martie 2009

01
mart.
09

nici mie nu mi-a plăcut slumdog millionare

În primul rând, nu împărtăşesc fascinaţia americanilor pentru subcivilizaţie şi mizerie umană. Probabil că am avut ocazia să le văd prea de aproape ca să mă mai poată impresiona într-un sens pozitiv. Şi să nu uităm că în România ţiganii reprezintă o minoritate importantă. Bine, declaraţi sunt numai vreo 2%. În realitate sunt sigură că sunt mult mai mulţi, iar în capitală nici nu vreau să mă gândesc. Şi tocmai de aia nu îmi spune nimic nou un film în care sunt prezentate mentalitatea şi modul de viaţă al poporului din care se trag aceştia.

Trecând mai departe, am văzut Filantropica (thank you very much). Deci ştiu despre mafia din spatele cerşetoriei. Din nou, nimic nou.

Povestea e mult prea siropoasă şi trasă de păr. Uite cum a fost scris să se întâmple aşa bla bla. Sunt n-şpe mii de filme care spun acelaşi lucru. Fără să facă atâta tam-tam şi să ia atâtea Oscaruri. Şi finalul ăla cu ne-am căutat şi ne-am alergat toată viaţa şi ia uite cum în sfârşit (sfârşitul venind la 19 ani, campionii de ei!) ne-am găsit e so last season if you know what I mean. Mai lipsea scena finală din aeroport. Dar a fost pretty close în gară.

Faza cu întrebările din concurs care îi povesteau de fapt viaţa e un artificiu ok şi mai salvează un pic  filmul. Dar întrebările alea erau de râsul curcilor. Ştiu că mă uitam şi eu la „Vrei să fii miliardar?” şi întrebările pentru sumele mari aveau un cu totul alt grad de dificultate. Numele celui de-al treilea muşchetar. Ultima întrebare. Ha!

Tot filmul m-am zbătut între „Wtf? Ăştia sunt serioşi? Mă laşi?!” şi „Hai bă, că e destul de mişto”. Prin ultimele minute ajunsesem la concluzia „Bunuţ. În nici un caz de 8 Oscaruri, dar ok.”. Apoi a urmat încheierea magistrală, împrumutată din filmele indiene, cu dansul victorios. Căreia i-am priceput sensul, dar care  cu toate astea mi-a întors stomacul pe dos. Cu alte cuvinte, o mare bâtă în baltă. Trebuiau să pună direct genericul, era mai bine pentru toată lumea.

Şi nu în ultimul rând nu pot să suport cum dau indienii din cap când vorbesc.




calendar

martie 2009
L M M J V S D
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

arhive

The Witty Blogger Award
Awarded by Arina to el blog